CHATBOT NEDİR? CHATBOT MARKETİNG NASIL YAPILIR?

chatbot

 

Teknolojinin gelişmesi hayatımızdaki birçok yeniliği de beraberinde getirdi. Bunlardan biri de iletişimin dijitallleşmesidir. Günümüzde müşterileriyle iletişim kurmanın ne kadar önemli olduğunun farkına varan markalar kendi chatbot üretmeye başladılar. Hayatımıza yeni giren bu kavramı daha önce belki hiç duymamış olabilirsiniz. Bu çok normal çünkü chatbotların kullanımına baktığımızda hayatımızın kısa bir süresinde bizimle beraberler. Öyleyse hadi gelin bir bakalım neymiş bu chatbotlar!.

Chatbot Nedir?

Chatbotlar, yapay zekâ tabanlı teknolojilerden beslenen sesli veya metinsel yöntemler ile diyalog kuran bilgisayar programlarına verilen isimdir. Mesajlaşma ve sohbet servisleri ile entegre çalışan chatbot uygulamaları, soru-cevap metodu ile karşısındaki kişi ile kolayca iletişim kurabilir ve müşterilerinin sorunlarına kısa sürede çözüm bulabilirler. Bu chatbotları pazarlama alanında kullanmamızla beraber hayatımıza “chatbot marketing” adında yeni bir kavram da girmiş oldu. Peki nedir bu chatbot marketing?

chatbot marketing

Chatbot Marketing Nedir?

Chatbot Marketing; temelde Facebook Messenger, WhatsApp, Telegram gibi mesajlaşma uygulamalarına bağlanan veya web sitelerine eklenebilen diyalog bazlı yapay zeka destekli chatbot’lar ile ürün ve hizmetlerin tanıtımından siparişlere, destek taleplerinden toplantı planlamaya diyalog bazlı tüm süreçlerin dijital olarak yürütülmesini kapsayan bir yeni nesil pazarlama türüdür. Gelecekte bu pazarlama türünü daha fazla duyacağımızdan emin olabilirsiniz. Özellikle satış yapan firmalar giderek bu pazarlama türünü daha çok kullanmaya başlıyorlar. Ülkemizde halihazırda büyük firmalar tarafından kullanılan bu pazarlama türü küçük işletmeler için de gayet uygundur. Müşterileri için tasarlamış oldukları chatbotları web sitelerine ya da sosyal medyalarına entegre ederek hem yeni müşteriler kazanabilirler hem de müşteri memnuniyetini artırabilirler. Bu chatbotların işletmeler için birçok avantajları bulunmaktadır.

Chatbot’ların Avantajları Nelerdir?

İşte Chatbot’ların avantajlarından bazıları:

  •  İnsana ihtiyaç duymadan 24 saat boyunca birden fazla kanalda çalışabilirler.
  •  Satış artırıcı faaliyetlerde kullanılabilirler.
  •  Bir chatbot belirlenen sınırlar dahilinde hareket ettiği için hatasız olarak çalışabilir.
  •  Müşteriler tarafından sorunlarına anlık olarak çözüm bulması sebebiyle müşteri memnuniyetinin artmasına neden olur bu da satışlara olumlu yansır.
  •  Yeni bir teknoloji olması sebebiyle şirketi müşterileri gözünde yenilikçi bir konuma çıkarır.

Sonuç olarak chatbot marketing için geleceğin pazarlama türü diyebiliriz. Gelecekte ismini sık sık duyacağız. Siz de eğer satış odaklı bir iş yapıyorsanız chatbotları mutlaka kullanmalısınız. Chatbot marketing hakkında araştırma yapacak ve bu teknolojiyi öğrenecek yeterli zamanım yok diyorsanız mutlaka uzman birinden yardım alabilirsiniz. Bu konuda Dijital Kale olarak ücretsiz bilgilendirme hizmeti vermekteyiz. Bizimle iletişime geçmek için tıklayınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir