Günümüz dünyasında öyle bir döneme girildi ki, artık en köklü işletmeler bile kendilerini sektörel dengeleri altüst eden teknolojik ve dijital dönüşüm trendlerini takip etmekte zorlanırken bulabiliyorlar. Bunun belki de en dramatik örneğini nokia üzerinden verebiliriz. Nokia daha kısa bir süre önce dönemin tartışmasız en büyük telefon markasıydı fakat alanındaki teknolojik gelişmeleri takip edememesi sebebiyle bugün akıllı telefon sektöründe adı bile geçmemektedir. Bunun gibi sayısız örnek sayabiliriz.
Dijital Dönüşüm Nedir?
İşletmeler için dijital dönüşüm, tüm paydaşların beklenti ve ihtiyaçlarını daha iyi anlayarak iş süreçlerinin günümüz trendlerine göre yeniden tasarlanması anlamına gelmektedir. Dijital dönüşüm, iş süreçlerinden iş modellerine, örgütsel yapıdan müşteri ilişkilerine kadar kapsamlı bir alanı içine almaktadır. Biz bu yazımızda daha çok işletmelerin pazarlama alanındaki dijital dönüşümünden bahsedeceğiz.
Dijital Dönüşüme Nereden Başlamalıyım?
Türkiye’de ve dünyada birçok işletme dijital dönüşümü izliyor fakat uygulamada geç kalıyor. Birçok işletme dijital dönüşümün içinde olmak istiyor fakat neyi nereden nasıl başlayacağını bilmiyor. Bu tür işletmelerde özellikle karar verici kişilerin dijital dönüşümü istemesi ve bu dönüşümü sahiplenmesi çok önemli. Dijital dönüşüme karar verme aşamasından sonra en önemli konu ise iyi bir planlamadır. Dijital dönüşüm alanlarının işletmemizin büyüklüğüne ve imkanlarına bağlı olarak iyi belirlenmesi gerekir. Bu aşamada mutlaka uzman birine danışılmalıdır. Bu konuda özellikle kobilerdeki en büyük yanılgı uzman ya da danışman yardımı almanın çok maliyetli olacağıdır. Bu büyük bir yanılgıdır. Çünkü eğer bu konuda size yol gösteren bir kişi yoksa ilk olarak zaman daha sonra da verimsiz geçen deneme yanılma sürecinde meydana gelecek maliyetler bu dönüşümün size daha maliyetli bir hale gelmesine sebep olabilir.
Dijital Pazarlama nedir?
İşletmenizin büyüklüğüne ve imkanlarına bağlı olarak dijital dönüşüm parçalara ayrılabilir. Bu parçalardan en önemlisi pazarlama alanındaki dijitalleşmedir. Günümüzde özellikle küçük ve orta boy işletmelerin başvurduğu broşür dağıtmak, kartvizit bırakmak ya da sokağın bir köşesine yazı asmak gibi geleneksel pazarlama yöntemleriyle ticarete devam etmeye çalışan işletmeler bir süre sonra yok olmaya mahkumdur. Bu işletmeler için açık hava reklamları, televizyon veya gazete reklamları ise yüksek maliyetler ortaya çıkarabilmektedir. Temel olarak bakıldığında özellikle Kobiler için dijital pazarlama çok önemli bir yere sahip olmaktadır. Çünkü dijital pazarlama sayesinde sadece bulunduğunuz yerel bölgede değil çok daha geniş bir bölgede insanlara ulaşarak, daha büyük bir işletme haline gelme sürecini daha kısa bir vadede gerçeğe dönüştürebilirsiniz. Dijital pazarlama araçlarını mutlaka kullanmalıyız. Dijital pazarlama hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayınız.
İşletmeler Dijital Dönüşüm için Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalı?
Artık herkesin en az bir sosyal medya kanalında hesabı var. Kimi bu ağı fotoğraf paylaşmak, kimi düşüncelerini ifade etmek, kimi de haberleri takip etmek için kullanıyor. Sosyal medya kanallarının kullanım alanı bununla sınırlı değil elbette. Kobilerden büyük ölçekli global şirketlere kadar neredeyse tüm şirketler sosyal medyayı kullanmaktadır.Sosyal medya şirketler b Teknolojinin gelişmesiyle beraber birçok şirket geleneksel reklam kanallarından sosyal medya gibi daha etkileşimli, ve daha az maliyetli reklam kanallarına önem vermeye başladılar. Özellikle işini büyütmek ve markasını geniş kitlelere tanıtmak isteyen kobiler sosyal medyayı doğru şekilde kullanarak markasını büyütme yoluna gitmelidir. Kobiler mutlak şekilde kurumsal, özgün, sürekli ve güncel olmaya özen göstermelidir. Ancak bugün birçok kobi, sosyal medyayı bilinçsiz bir şekilde kullandığı için müşterilerinin gözünde olumsuz bir imaj çizmekte ve müşterilerini kaçırmaktadır. İşletmeler için doğru sosyal medya kullanımı hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.
İşletmeler için E Mail Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılmalıdır?
Günümüzde neredeyse herkesin bir e mail hesabı bulunmaktadır. Bu e mail hesaplarımıza gün içerisinde farklı markalardan çeşitli indirim, bilgilendirme ve tanıtım vb. içerikli mailler gelmektedir. Bu mail gönderen firmalarla daha öncesinde bir şekilde etkileşime girmiş ve e posta hesabımızı bu firmalara doğrudan ya da dolaylı yolla vermişizdir. Bu şekilde firmalar bizi potansiyel müşteri olarak görmekte ve bizi hedeflemektedirler. Bu mantıkla düşünecek olursak markaların belirli bir hedef kitleye ulaşmak üzere yaptığı tanıtım, bilgilendirme, kutlama mesajlarında elektronik posta yöntemini kullanmasına e mail pazarlaması denilmektedir. Bu pazarlama yöntemini iş yapış modeli itibariyle kendine uygun olan işletmeler mutlaka kullanmalıdır. Çünkü maliyeti çok düşük ve geri dönüşümü etkilidir. E mail pazarlaması hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.
ChatBot Pazarlaması Nedir? Dijital Dönüşüm için Neden önemlidir?
Muhtemelen birçoğumuzun daha önce hiç duymadığı ya da duysa bile çok az bilgisinin olduğu bir konuya değinmek istiyorum yani geleceğin pazarlama trendi chatbot pazarlama. Chatbot pazarlamaya girmeden önce chatbot un ne olduğundan bahsetmek istiyorum. Chatbotlar, hizmet sektöründe kullanıcılara destek olmak amacıyla tasarlanan, yazılı veya sözlü insan konuşmasını taklit eden yazılım uygulamalarıdır. Bu yazılımların özel ve gelişmiş versiyonları olduğu gibi facebook üzerinden kobilerin kullanabileceği tarzda uygulamaları da bulunmaktadır. Peki bu chatbot uygulamaları neden önemlidir? Çünkü bu uygulamalar sayesinde potansiyel müşterilerle iletişime geçip ürünlerimizi almaya ikna edebiliriz. Ayrıca chatbot pazarlaması diğer tüm pazarlama türlerine göre etkileşimi ve geri dönüşü en yüksek olan pazarlama çeşididir. Özellikle kobilerin iş yapış modellerine uygulanabilirlik durumuna göre facebook üzerinden chatbot uygulamasını kullanmalarını tavsiye ediyoruz. Chatbot pazarlaması hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.
Sonuç:
Konumuzu genel olarak toparlamak gerekirsek dijital dönüşümün pazarlama alanındaki uygulamalarından kısaca bahsettik.Bunlar;
- Dijital Pazarlama
- Sosyal Medya Yönetimi
- E Posta Pazarlaması
- Chatbot Pazarlamasıdır.
Bu pazarlama kanalları yeni nesil pazarlama yöntemleridir. Gelecekte büyüme hedefi olan kobilerimiz hızla geleneksel pazarlamaya ayırdıkları zaman ve bütçeyi yeni nesil pazarlama kanallarına aktarması gerekmektedir. Yeni Nesi pazarlamayı bilmeyen kobilerimiz hala geç kalmış sayılmazlar. Profesyonel destek alarak kısa sürece bu teknolojilere adapte olabilirler. Dijital Kale olarak biz bu noktada kobilerimizin destekçisi konumundayız. Geçmişten elde ettiğimiz bilgi ve birikimi sizlere aktarmaya ve birlikte büyümeye hazırız. Bu konuda bilgi almak isteyen kobilerimizi ücretsiz şekilde bilgilendiriyor ve onlara yol gösteriyoruz. Dijital Kaleden ücretsiz bilgi almak için iletişime geçebilirsiniz.
Son Yorumlar