DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR? NASIL YAPILIR?

dijital pazarlama

Geçtiğimiz son 10 yılda teknoloji ve yazılım alanındaki gelişmelere paralel olarak hayatımızda o kadar çok değişiklik oldu ki bu değişikliklerden pazarlama alanı da fazlasıyla nasibini almış durumda. Bu gelişmelerle birlikte pazarlamanın dijital çağı başlamış oldu. Başta Amerika olmak üzere tüm dünya artık geleneksel pazarlamadan ziyade yeni nesil pazarlama kanallarına önem vermektedir. Peki nedir bu geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama?

Geleneksel pazarlama dergi, tv, gazete ve fiziksel pano reklamları gibi reklam kanallarını içine alan bir pazarlama türüdür. Dijital pazarlama ise dijital ortamlar (sosyal medya, internet, mobil platformlar) vasıtası ile yapılan pazarlama işlemine denir.

Geleneksel Pazarlama ile Dijital Pazarlama Arasındaki Farklar Nelerdir?

Geleneksel pazarlama

  • Tv, radyo, gazete ve pano reklamlarıdır.
  • Geniş kitlelere hitap eder. Özel hedefleme yapılamaz.
  • Büyük bütçeler gereklidir.
  • Hatırlanma oranı yüksektir.
  • Etkileşimsizdir.
  • Ölçümü zordur.

Dijital Pazarlama

  • Web siteleri, sosyal medya ve mobil uygulamalar üzerinden gösterilen reklamlardır.
  • Hızlıdır.
  • Düşük maliyetlidir.
  • Detaylı hedefleme(yaş, cinsiyet, bölge vb.) yapılabilir.
  • Optimize edilebilir.
  • Ölçülebilir.
  • Etkileşimlidir.

İki pazarlama yöntemi arasındaki farklara baktığımızda dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya göre daha etkili olduğunu görmekteyiz. Deloitte 2020 Türkiye tahmini medya ve reklam yatırımları raporuna göre dijital pazarlamanın geleneksel pazarlama karşısında pazar payı %55’lere kadar gelmiş durumda bu oran her geçen yıl artmaktadır. Bu da dijital pazarlamayı gelecekte daha çok kullanacağımız anlamına gelmektedir.

dijital pazarlama kanalları

Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?

  • Arama motorları
  • Sosyal medya
  • Görüntülü ağlar
  • Yeniden pazarlama
  • Affiliate pazarlaması
  • Birebir iletişim kanalları
  • İletişim pazarlaması

 

dijital pazarlama avantajları

Dijital Pazarlamanın İşletmelere Avantajları Nelerdir? Neden Kullanılmalıdır?

Sadece bulunduğu yerel bölgede değil de çok daha geniş bir bölgede insanlara ulaşarak, daha büyük bir işletme haline gelmeyi hedefleyen işletmeler için geleneksel pazarlama yöntemleri pek yararlı olmayacak ve maliyetleri de çok yüksek olacaktır. Bu nedenle firmalar en kısa sürede gerekli dönüşümleri yaparak dijital pazarlamadan faydalanmaya başlamalıdır.
Dijital pazarlama işletmelere beraberinde birçok avantaj getirmektedir. Bunlardan bazıları;

  • Hedefe odaklıdır.

Reklamını yapacağınız ürün ya da hizmeti kullanabilecek kişilere hobi, yaş, cinsiyet, bölge vb. kriterlere göre özel detaylı hedefleme yaparak potansiyel müşterilerinizi bulabilir ve geri dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

  • Hızlıdır.

Reklam çalışması yapmak oldukça pratiktir. Tek ihtiyacımız olan reklam kanallarında hesap oluşturup doğru hedefleme ve kampanya planı ile reklamınızı yayına almaktır. Başka bir gereksiniminiz yoktur.

  • Düşük maliyetlidir.

Belki de en büyük avantajı budur. Bütçeniz oranında reklamlarınızı gösterime sunabilir ve bu oranda geri dönüşüm alabilirsiniz.

  • Reklam sonuçları ölçülebilirdir.

Düzenlemiş olduğunuz reklamların sonuçlarını görebilir ve bunların analizini yapabilirsiniz. Sonuçlara göre de reklamınızı optimize edebilirsiniz.
Bu yazımızda dijital pazarlamayı ve faydalarını kısa ve net bir şekilde açıklamaya çalıştık. Sonuç olarak günümüzde geleneksel pazarlama kanallarının giderek kullanımı azalmaktadır hatta geleneksel pazarlama kanalları bile kendi reklamlarını yapmak ve hayatta kalabilmek için dijital pazarlama kanallarını kullanmaktadır. Bu sebeple en küçük işletmesinden en büyük global şirketlere kadar bütün işletmeler dijital pazarlamaya daha çok önem vermeli bu konudaki bilgi ve birikimlerini artırmalıdırlar. Geleneksel pazarlamadan dijital pazarlamaya geçiş sürecinde zamandan ve yanlış atılan adımların telafisinde ortaya çıkan maliyelerden kurtulmak için bu konuda bir uzman ya da danışman birinden yardım alabilirsiniz. Bu konuda Dijital Kale olarak işletmelere genel işleyiş ve geçiş süreciyle ilgili ücretsiz bilgilendirme yapmaktayız. Bizimle iletişime geçmek için tıklayınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir