E MAİL PAZARLAMA NEDİR? NASIL YAPILIR?

e mail marketing

İşletmelerin belirli bir hedef kitleye ulaşmak üzere yaptığı tanıtım, bilgilendirme, kutlama mesajlarında elektronik mail yöntemini kullanmasına E mail pazarlaması denilmektedir. E mail pazarlama geri dönüşü ve hedef kitleyle etkileşimi en yüksek olan dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. E mail pazarlamanın yüksek dönüşüm almasının sebebi, hedef kitle ile doğrudan iletişim imkanı sunmasıdır. Doğru stratejilerle yapılan e mail pazarlama markalar için yüksek kazanç sağlayan büyük bir avantajdır.
Yapılan araştırmalara göre, e-posta adresine sahip her 100 kişiden 35’i mail hesabını düzenli olarak kontrol ediyor. Bu da demek oluyor ki doğru bir pazarlama planı ve içerik oluşturursak her 100 mailden 35’ine geri dönüş alabiliriz. Bu oran pazarlama kanallarının geri dönüşümüne bakıldığında oldukça iyi bir orandır.

Müşteri E Mail Adreslerine Nasıl Ulaşabilirim?

Sizin ürün ya da hizmetlerinizle ilgilenen ya da ilgilenme potansiyeli olan müşterilerin e mail adreslerine ulaşmanın birden çok yöntemi olabilir. Bunlardan en başta geleni web siteniz aracılığıyla müşterilerinizin e maillerini almak olabilir. Web sitenizdeki ilgi çekici içeriklerden ya da indirimlerden ilk olarak haberdar olmak isteyen müşterileriniz olabilir bu müşterileriniz için sitenizde mutlaka e bültene kayıt bölümü olmalıdır. E mail adreslerini alırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta müşterinin bilgisi dahilinde müşterilere e mail gönderiyor olmaktır ve mutlaka müşterimize e bültenden çıkma seçeneği de sunmalısınız. Aksi takdirde müşterilerimizle ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

E Mail Pazarlaması Nasıl Yapılır?

E mail pazarlamasında en önemli şey müşteriye e maili açtırmaktır. Bunun için müşterinin ilk olarak gördüğü konu, giriş cümlesi ve görsel etkili olmalı ve müşteriyi o e maili açmaya yöneltmelidir. Aksi takdirde e mail unutulup gidecektir. Peki doğru e mail pazarlama nasıl olmalıdır?

  • Mutlaka marka isminizle gönderim yapın.

Gönderim yaparken gönderen kısmında mutlaka markanızın ismi olmalıdır çünkü bu hem marka bilinirliği için önemlidir hem de şahıs isimleriyle gönderilen e mailler müşteri gözünde spam olarak algılanabilir. Bu da e mailin açılma oranını düşürecektir.

  • Etkili ve doğru mesaj içeriği gönderin.

Mesajın içeriği çok önemlidir. Mailin konu alanı, giriş cümlesi ve görseli müşteriyi harekete geçirecek şekilde olmalıdır.

  • Mailleri kişiselleştirin.

Müşteriler e mailin içeriğinde kendisinden bir parça bulduğu zaman o e maile karşı yaklaşımı olumlu olacaktır bu sebeple müşterinizin ilgi alanlarına veya kişisel bilgilerine göre e maillerinizi kişiselleştirirseniz daha olumlu sonuçlar alabilirsiniz.

  • E mailler mobile uyumlu olmalıdır.

Günümüzde mobilde internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte artık kullanıcılar neredeyse bütün işlemlerini mobil üzerinden yapmaktadır. Maillerini de bir çok kullanıcı mobil üzerinden açmaktadır. Bu sebeple gönderdiğimiz mailler mobile uyumlu olmalıdır. Aksi takdirde müşteri tarafından düzgün görüntülenemeyen e mailler direk silinecektir.

  • Sürekli satış odaklı olmayın.

Maillerimizde sürekli “satın al”, “kampanya” vb. ifadeler gören kullanıcılar bir süre sonra sıkılacak ve e maillerinizi engelleyecektir. Bu sebeple bilgilendirici ve müşterinizin ilgisini çekebilecek içerikler de paylaşmalısınız.

  • Çok sık mail göndermeyin.

Sürekli aynı işletmeden mail alan kullanıcı bir süre sonra bu gelen maillerin sıklığından dolayı sıkılmaya başlayacaktır. Bu sebeple mail gönderim sıklığını iyi ayarlamanız gerekmektedir.

e mail pazarlama

 

E Mail Pazarlama Firmaları Ne İşe Yarar?

E mail pazarlama firmaları, ürün veya hizmetinize göre belirlenen hedef kitleye yönelik alaka düzeyi yüksek, tanıtıcı ve bilgilendirici mailler göndererek müşteri sayısını ve sadakatini artırmada yardımcı olur.
E mail pazarlama programları; hangi adresin doğru ve kimin posta kutusunun dolu olduğunu, kimlerin maili açtığını, linke tıkladığını göstererek raporlama yapar. Göndereceğiniz mailleri spam kutularına düşürmeden, sizin smtp sunucunuzu kullanarak hedef kitlenize nokta atışı mailler gönderebilir.

E mail pazarlaması hakkında ücretsiz bilgi almak için Dijital Kale ile iletişime geçmek için tıklayınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir